Collection catalogue

Museum collections

Odznaką jest sześcioramienna gwiazda średnicy 4,4 cm. Ramiona o gładkiej powierzchni z zaznaczoną wyrażnie osią centralną i lekkim spadkiem ku krawędziom. W środku koło  średnicy 1,7 cm, o gładkiej powierzchni z ozdobnymi literami GRI, poniżej  VI. W otoku napis: The 1939- -1945 Star. Nad GRI zamknięta korona Imperium Brytyjskiego.Rewers gwiazdy  gładki. Szczytowe ramię gwiazdy przechodzi w przywieszkę z kółkiem do przełożenia wstążki. Wstążka szerokości 3,2 cm, z trzema pionowymi paskami barwy (od lewej) granatowy, czerwony i niebieski.
Portfolio Lviv - Church of the Carmelite Fathers
Obraz olejny malowany na płótnie. Zakomponowany w trójkącie ostrokątnym, którego wierzchołek stanowi Duch Św., w postaci białej gołębia z rozpostartymi skrzydłami, zwrócony głową ku dołowi. Na pierwszym planie siedząca postać nagiego do pasa Chrystusa. Ciało beżowe, kontury podkreślone ciemnobrązowa linią. Głowa lekko odchylona na prawe ramię, włosy długie do ramion, ciemnobrązowe, ułożone w pukle. Czoło trójkątne przechodzi w trójkątną twarz okolona ciemną brodą. Brwi i kontur nosa brązowe. Oczy brązowe z czarnymi źrenicami, duże migdałowe z zaznaczonymi podwójną linią powiekami górną i dolną. Usta czerwone, wypukłe okolone brązowymi wąsami. Na korpusie podkreślona klatka piersiowa oraz przepona. W prawym boku brązowy łukowaty znak. Ręce opuszczone bezwładnie, dłonie o długich smukłych palcach. Na dłoniach brązowe znaki. Chrystus od pasa okryty jest wiśniową szatą, podbitą białą tkaniną, której pas okala postać. Fałdy zaznaczone ciemnobrązowymi liniami. Siedzącego Chrystusa podtrzymuje Bóg Ojciec, okryty granatową kapą oblamowaną jasnobrązowym pasem ozdobionym brązowym ornamentem w postaci wici. Na głowie jasnobrązowa tiara, której trzy poziome pasy utworzone są z na przemian ułożonych czarnych i czerwonych prostokątów. Spod tiary wystaje czerwona tkanina okalającą trójkątna twarz z długą siwą brodą i brązowymi wąsami. Brwi i kontur nosa ciemnobrązowy. Oczy duże migdałowe w kolorze brązowym z czarnymi źrenicami. Powieki – górna i dolna, zaznaczone podwójnymi brązowymi liniami. Usta czerwone, lekko rozchylone. Tło obrazu brązowe po lewej, ciemnoniebieskie po prawej.
AV. Popiersie cesarza w profilu w prawo, w wieńcu laurowym na głowie, w zbroi i plaudamencie. W otoku napis:
IMP CAES M ANT GORDIANVS AVG

RV. Cesarz składający ofiarę na ołtarzyku w lewo. Scena rozdziela litery: S - C. W otoku napis: 
P M T R P II COS PP
Pocztówka barwna z serii
AV. Postać kobieca z dzieckiem na ręku frontalnie, w lekkim kontrapoście. Na głowie książęca mitra, gronostajowy płaszcz narzucony na antyczny ubiór. Z prawej kartusz z herbem Czartoryskich. Na górze, w głębokim łuku napis:
CZARTORYSCI ANAE  DOMUS GAUDIA & FIRMAMENTUM
U dołu po lewej monogram: L.

RV. Trzynastowierszowy napis:
QUOD / PRINC : ADAMUS CZARTORYSKI / IPSE NATUS GEDANI / PRO PRIMO FILIO / ALEXANDRO GEORGIO / SENATUM  GEDANENSEM / AD FONTEM SACRUM SPONSOREM / MDCCLXII / ELIGERE DIGNATUS EST / IDEM IN TANTI HONORIS MEMORIAM / NUMMUM HUNC OBSERVANTISS : / F . F . 
Niżej duży herb Gdańska
Paleta malarska, drewniana w kształcie elipsoidalnym, z otworem na kciuk. Na powierzchni widoczne zaschnięte plamy farb olejnych.
Tableau Straży Miejskiej w Lublinie. Na tle z motywem liści umieszczone popiersia 61 mężczyzn w owalnych formach. W l.d. rogu narysowana Brama Krakowska, a w p.d. rogu Magistrat. U dołu dwie fotografie grupowe strażaków. W centralnym miejscu owalna fotografia w wieńcu z wizerunkiem Czesława Szczepańskiego, prezydenta miasta Lublina od 20.03.1919 r. do 19.07.1927 r. Druga postać na lewo od Szczepańskiego to Roman Śląski, naczelnik Wydziału Finansowego Magistratu w latach 1917-1927 i 1929-1939, latach 1939-1941 prezydent Lublina. Pozostałe osoby - cywile i strażacy - nierozpoznane. Nad postacią Szczepańskiego herb miasta Lublina. Poniżej wizerunek komendanta straży w owalu ozdobionym hełmem strażackim oraz skrzyżowanymi toporkami i dymem. U dołu tableau rysunek z motywami strażackimi. Narożniki ozdobione motywem roślinnym. Pośrodku daty: 16.IX 1973 - 1923. W p. d. rogu podpis autora rysunku L. Perkosz. Fotografia naklejona na tekturę.
naczynie kultowe (kernos) kultury pomorskiej; 
wymiary dodatkowe: 25,0 cm - średnica centralnego wylewu
opis: naczynie wazowate o czarnej, błyszczącej powierzchni, którego brzusiec został ozdobiony ornamentem złożonym z linii rytych oraz nakłuć; wokół głównego otworu posiada cztery symetrycznie rozmieszczone kielichy-rytony, które mają nieco wydęte ścianki boczne i kielichowato rozchylone na zewnątrz krawędzie otworów; rytony łączą się z głównym otworem kanalikami;
Symboliczna scena śmierci Ramzesa XIII. Mumia faraona leży na sarkofagu. U jego stóp ukazany jest sokół (symbol boga Horusa). Powyżej kobieta z szeroko rozpostartymi skrzydłami pochyla się nad zmarłym (prawdopodobnie to bogini śmierci Neftyda).
Na kremowym papierze w podłużnym formacie tekst różnej wielkości czcionką. Afisz premiery filmu produkcji francuskiej
Pocztówka z widokiem na Kościół Misjonarzy w Wilnie, wykonana w sepii. Na pierwszym planie uliczka z kamienicami po lewej stronie i niską zabudową drewnianą po prawej. W głębi, na wprost, murowany kościół z dwiema wieżami.
Krzyż żelazny stanowiący zwieńczenie drewnianego krzyża, kowalskiej roboty. Wykonany z pręta o śred. 0,7 cm. Ramiona i wierzchołek krzyża ozdobnie plecione. Szpikulec dł. 6,5 cm.
AV. Głowa króla w profilu w prawo, przepasana opaską. W otoku napis:
STANISLAUS AUGUSTUS D . G . REX POLONIAE M . D . LITUA . 
Sygnatura: I.P.H.

RV. Dziewięciowierszowy napis:
EDUCANDE / JUVENTUTI / POLONAE / PRAEESSE VOLUIT / OCTO VIROS / S.A.R. / ASSENTIENTIBUS / COMITIIS . / A.MDCCLXXIV . 
Całość ujęta otokiem perełkowym.
Widok kościoła św. Wojciecha wraz z przylegającymi od południa zabudowaniami klasztornymi w scenerii zamieci snieżnej. Bryła kościoła po prawej, w widoku od usytuowanej na osi absydy i elewacji bocznej. Ściany rozczłonkowane pilastrami, na nich wsparte belkowanie. Po lewej zabudowania klasztorne. Przed kościołem resztki zniszczonego płotu. Formy wydobyte szerokimi smugami z przetarciami sugerującymi padającymi śnieg i zacierającymi detale architektoniczne. Litografia brunatną kredką, papier niebieskoszarawy.
Fundusze Europejskie - Logotyp
Rzeczpospolita Polska - Logotyp
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego - Logotyp
Unia Europejska - Logotyp