Collection catalogue

Museum collections

Widok kościoła w Spasie, widok koscioła św. Zofii w Tarnogórze. 
Górna plansza przedstawia widok kościoła w Spasie w widoku od frontu. Kościół założony na planie prostokata, jednonawowy, oszkarpowany. Między szkarpami półkoliście zamkniety otwór wejściowy. Szczyt rozczłonkowany pilastrami, wewnętrzne pole ozdobione dekoracją płycinową, boki zwieńczone spływami wolutowymi, szczyt w formie trójkątnego tympanonu. W tle bujne drzewa i zarośla.

Na planszy poniżej widok kościoła św. Zofii w Tarnogórze w ujęciu od strony elewacji północnej, z przylegającą od wschodu obronną średniowieczną wieżą założoną na planie wielokąta. Dach świątyni zwieńczony wieżyczką na sygnaturkę. Kościół niewidoczny zza bujnych drzew. Na pierwszym planie zakole rzeki Wieprz. W oddali widoczny pałac tarnogórski.
sygn. pod ryc.l: rys. z natury A. Lerue; śr.: w Lit. A. Pecq & Co w Warsz 482; p.: Lit. J. Cegliński
Afisz kinowy w dwóch częściach: górna z napisami Kino
Cegła z lubelskiej cegielni sygnowana
Na pierwszym planie widok rzeki. Po lewej stronie, za rzeką zabudowania oraz drzewo o rozłożystej koronie. W głębi wzgórze z zamkiem. Między rzeką a zamkiem szeroki pas zieleni. W tle biało-szare niebo. Oraz w ciemnej tonacji.
Plakat (lub projekt plakatu) Spółki Akcyjnej Fabryki Maszyn i Narzędzi Rolniczych M. Wolski i S-ka w Lublinie przy ul. Foksal 16 (obecnie 1 Maja). Druk kolorowy. Pośrodku rysunek wialni tzw.
AV. Popiersie króla w profilu w prawo, z odkrytą głową, z orderem Złotego Runa na szyi. W otoku napis rozdzielony na górze i dole przez wizerunek:
AUGUSTUS III D . G . - REX POLONIARUM
Sygnatura: WERMUTH . F .

RV. Stół z łańcuchem i zwieszającą odznaką orderu Orła Białego. W otoku napis:
DE REGE ET REPUBLICA BENE MERENTIBUS .
Na dole w odcinku data:
MDCCLX . / 3.AUG.
Portret trumienny męski z przedstawieniem nieznanego szlachcica herbu Lubicz. Pole obrazowe w kształcie nieforemnego sześciokąta. Ujęcie portretowanego od strony prawej, w zwrocie 3/4 do widza. Na neutralnym, srebrzonym tle - realistyczne przedstawienie szlachcica. Twarz potraktowana portretowo, ramiona płaszczyznowo zarysowane. Przedstawiony mężczyzna w średnim wieku, w typie sarmackim - długie wąsy, podgolone włosy, ubrany w czarny żupan spięty pod szyją czerwono-ugrowym guzem; widoczny fragment kołnierza białej koszuli. Twarz malowana laserunkowo, z próbą oddania cech charakterologicznych, pociągła. Długi, prosty nos, małe, lekko przymknięte oczy. Po prawej stronie herb szlachecki. W czerwonym polu tarczy herbowej - godło - srebrna podkowa zwrócona ocelami do dołu, pośrodku niej - srebrny krzyż kawalerski. Nad tarczą korona szlachecka z klejnotami w postaci trzech strusich piór oraz labry w formie stylizowanych liści akantu. Herb otoczony inicjałami
Fotografia przedstawia dwie kobiety, ubrane na czarno, stojące obok grobu Bolesława Prusa na Powązkach. Oktawia Głowacka stoi po lewej stronie, ubrana jest w czarny płaszcz, czarne rękawiczki, w prawej ręce trzyma laskę na której się opiera, a na głowie ma czarny kapelusz. Po prawej stronie stoi Emilia Kapaonowa ubrana w czarnym płaszcz z kołnierzem obszytym futrem, w prawej ręce trzyma małą, torebkę. Za plecami kobiet, znajduje się bryła grobu Bolesława Prusa w kształcie prostopadłościanu, zwieńczonego ozdobną koroną. Na drugiej stronie, w lewym, dolnym rogu znajduje się napis wykonany ołówkiem: „Pomnik B. Prusa/  na Powązkach”. Wyżej umieszczony jest prostokątny, drukowany znak wewnątrz którego widnieje napis: „LEONAR”.
Av.: Popiersie cesarza w wieńcu laurowym w prawo. W otoku: IMP MAXIMIANVS PIVS AVG

Rv.: Stojąca w lewo Providentia, trzymająca w lewej ręce różdżkę a w prawej róg obfitości. U dołu, z lewej glob. W otoku: PROVIDENTIA AVG
Fotografia Adam Żeromskiego w grupie dzieci na tle pola. Na ziemi siedzi dwóch chłopców, za nimi stoją trzy dziewczynki i jeden chłopiec.
Widok świątyni Sybilli w Puławach (1798 - 1801) wg Ch. P. Aignera w ujęciu od strony łachy wiślanej. Świątynia posadowiona na wysokiej, murowanej skarpie rozczłonkowanej arkadowymi niszami. Usytuowana w głębi, na osi kompozycji, w otoczeniu  bujnych drzew i krzewów założenia parkowego. Budowla na planie koła, korpus obiega koryncka kolumnada dźwigająca belkowanie z bukranionowym fryzem, nakryta kopułą. Do kościoła prowadzą szerokie, schody widoczne zza ogrodzenia. Na pierwszym planie, u stóp skarpy aleja parkowa wzdłuż której idąca odwrócona tyłem postać kobieca.
Nadproże portalu lub  gzyms nadokienny, z płaskorzeźbionym kimationem jońskmi, który powtarza ornamentalny motyw  wolich oczu  z zamkowego kapitelu, w znacznie uproszczonej formie. Może to wskazywać na naśladownictwo rzemieślników o mniejszej biegłości.
Av.: Popiersie cesarza w prawo. W otoku, od lewej: IMP CAES DOMIT AVG GERM P M TR P XI

Rv: Minerwa stojąca w lewo, trzymająca wiązkę piorunów w prawej i włócznię w lewej dłoni. W otoku, od lewej: IMP XXI COS XVI CENS P P P
Okładka albumu widoków Puław i okolic.
sygn.: DESSINE D'APRES NATURE PAR MADAME CZERNOF LITOGRAPHIE PAR ARMAND CASSAGNE
Zabawka wykonana z gliny, koloru białego.
Fragment kamieniarki architektonicznej, ościeża profilowane złożone z półwałków.
Fundusze Europejskie - Logotyp
Rzeczpospolita Polska - Logotyp
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego - Logotyp
Unia Europejska - Logotyp