Collection catalogue

Museum collections

Kompozycja podzielona horyzontalnie na dwie części: na dole pasma gór o łagodnych zboczach porośniętych lasem, u góry niebo z obłokami. Na pierwszym planie jezioro, wokół niego postacie ludzi, po prawej przy krawędzi wysokie drzewo z koroną na tle nieba; barwy ciemne, odcienie zieleni i brązu. Na dalszym planie pasma gór oddalające się do linii dalekiego horyzontu, w odcieniach błękitu z zastosowaniem perspektywy powietrznej. Niebo błękitne rozświetlone od prawej złotym światłem słońca padającym spoza obrazu, w centrum rozwiane podświetlone obłoki; drobne sylwetki lecących ptaków.
Studium stojącej postaci męskiej, ujętej w prawym profilu, z lekkim zarysem szyi, bez głowy. Sylwetka dość potężna, ubrana w udrapowaną, sięgającą połowy łydki szatę. Wewnętrzna warstwa szaty krótsza, zakrywająca z przodu kolano, z tyłu upięta. Plecy lekko zgarbione, prawa ręka zgięta, podtrzymuje z przodu fałdy draperii. Na stopach spiczaste buty ciżmy (?). Dolne partie draperii opracowane światłocieniowo ołówkiem, ciemniejsze partie mocniej zakreskowane, górne partie słabiej zaznaczone, ograniczone do konturu zgięć fałd. Studium stanowi niedokończony, rysowany dość sztywno szkic do kostiumu Hamleta.


na odwrociu szkicu pejzaż fabryczny z Potzschapel:

Pejzaż. Po bokach dwa wzgórza, pomiędzy nimi perspektywicznie zbiegająca się przestrzeń
z nieznacznie zasugerowaną roślinnością. U stóp wzgórz 4 pasma - z prawej droga i rzeka zaznaczona delikatnie rozwodnionym indygo, po przeciwległej stronie podwójny pas drogi. Jeden węższy, w kolorze rozbielonego ugru, drugi jasnoszary z biegnącymi środkiem torami kolejowymi. Między drogami plac porośnięty pojedynczymi drzewkami. środkowe partie rozwiązane w szarościach, zacienionych walorowo czernią, z przebłyskami zieleni Veronesa. Stoki wzgórz zieleń przybrudzona czernią i sieną. W dali pejzaż fabryczny. Utrzymany w zimnej gamie (indygo), bryły i kształty obrysowane ołówkiem. Pionowe akcenty w postaci wysokich komonów ze smugami dymu.  Po lewej  fragment łąki, w głębi płaskie, skaliste (?) wzgórze. Niebo bezchmurne, zaznaczone rozwodnionym indygo, na linii horyzontu jasna smuga niezabarwionego kartonu.
Świadectwo Juliusza Pola - druk jednostronny; dokument zawiera informacje dotyczące osoby studenta oraz rubryki z przedmiotami i ocenami. U dołu okrągła pieczęć dyrekcji szkoły. W górnym prawym rogu czerwoną kredką napisana cyfra 10, pod nią znaczek skarbowy. Dokument pisany czarnym atramenetm.
Aw. Ramka z rozetek, w rogach elipsy z ozdobnym oznaczeniem wartości: 1. W ozdobnym tondzie z lewej portret Tadeusza Kościuszki. Z lewej od góry napis: BANK POLSKI / JEDEN / ZŁOTY / WARSZAWA dn. 28 Lutego 1919 roku / DYREKCJA BANKU POLSKIEGO
Pierwszy człon napisu zakomponowany w łuku w ozdobnej ramce.
Podpisy: Stanisław Karpiński, Zygmunt Chamiec
U góry z lewej: S. 20 D; u dołu: 090,350

Rw. Ramka z rozetek rozdzielona w rogach ozdobnymi elipsami z oznaczeniem wartości: 1. W polu z lewej godło państwa polskiego; z prawej: 1 / ZŁOTY
Niżej sankcja: Podrabianie biletów i współdziałanie / w ich rozpowszechnianiu karane jest / ciężkim więzieniem
Wyżej formuła: NA MOCY UCHWAŁY SEJMOWEJ / BILETY BANKU POSLKIEGO / SĄ PRAWNYM ŚRODKIEM PŁATNICZYM / W POLSCE
Awers. W tondzie ujętym pojedynczym otokiem liniowym ukoronowana półpostać króla w zbroi w profilu w prawo. Spod zbroi widoczna jest kryza. Władca w prawej ręce trzyma uniesiony do góry miecz, w lewej  jabłko królewskie. Legenda dookolna: + SIGIS+III.D:G+REX.POLO:M.D LIT+PRVS:MAS +
Legenda rozdzielona u góry przez wizerunek. 

Rewers. W tondzie ujętym pojedynczym otokiem nieliniowym ukoronowana dziewięciodzielna tarcza z herbami Polski, Litwy, Szwecji, Gotlandii oraz Wazów w centralnym polu. Tarcza ujęta łańcuchem z odznaką orderową orderu Złotego Runa, która rozdziela na dole legendę dookolną:
SAM+LIV.NEC+NO.SVE – GOT+VAND:Q+HRI.REX x
Tarcza rozdziela datę 16 – 28
Dyplom nadania Kombatanckiego Krzyża Zasługi. Londyn 1997
Wnętrze zapełnionej ludźmi arkadowej sali balowej o owalnym sklepieniu. Na sklepieniu zawieszony mosiężny żyrandol. Masywne filary na których przodzie znajdują się lustra. Pod sklepieniem podwieszone festony. Z lewej strony orkiestra i tańczące pary. Z prawej pod ścianą grupa ludzi oraz kilka kobiet siedzących. W głębi z prawej strony widoczna balustrada schodów.
AV. Głowa cesarza w wieńcu laurowym w profilu w prawo. W otoku napis;
?NINVS - ARMENIA

RV. Siedząca bogini w lewo. W otoku pseudolegenda
?IP - P? - COS III
Fotografia - fotokopia ulicy Świętoduskiej (w kierunku ul. Wodopojnej) z czasów okupacji wykonana ze zdjęcia oryginalnego, opatrzona pieczątką `Lublin, dnia 23 LIP 1944`.
Samolewicz, Zygmunt (1842-1898) (autor), Sołtysik, Tomasz (1847-1916) (autor), Książnica Atlas. Zjednoczone Zakłady Kartograficzne i Wydawnicze (Lwów; 1924-1941 oraz Wrocław; 1946-1951) (wydawnictwo)
Pocztówka barwna - Typ z okolic Lublina. Wizerunek kobiety w stroju ludowym (włościanka w stroju krzczonowskim) 
Awers: Wizerunek kobiety w czepcu ze wstążkami ze sznurem korali pod szyją (ujcie w popiersiu en face); reprodukcja malowanego portretu (brak informacji o autorze wzoru); pod ilustracją na białym polu drukiem informacje o autorze fotografii i tytuł pocztówki
Rewers: Czarna linatura z miejscem na korespondencje, przy lewej krawędzi informacja o zastrzeżonym przedruku, pośrodku nazwa wydawnictwa drukiem, w p. g. rogu tuszowa pieczęć (odbitka w kolorze fioletowym) Koła Krajoznawczego im. St. Szczepanowskiego Państwowego Gimnazjum Żeńskiego w Krakowie; brak śladu obiegu pocztowego
Pocztówka sepiowana
Afisz kinowy - film francuski
Pistolet wykonany z drewna (rękojeść) i gilzy karabinowej mocowanej do rękojeści drutem. Wykonany przez dzieci, służy jako zabawka.
Afisz sportowy -
Fundusze Europejskie - Logotyp
Rzeczpospolita Polska - Logotyp
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego - Logotyp
Unia Europejska - Logotyp