“MIĘDZY SZTUKĄ A KOMERCJĄ” 1.07-31.08.2016
Brama Krakowska, lipiec – sierpień 2016
Między sztuką a komercją.
Reklama wizualna w Lublinie w dwudziestoleciu międzywojennym.
Wystawa czasowa w Bramie Krakowskiej
lipiec-sierpień 2016
Wystawa, operując wybranymi artefaktami, próbuje pokazać reklamę nie tylko jako narzędzie komunikacji stale obecne w krajobrazie miasta, ale też jako środek edukacji artystycznej i estetycznej. Lubelscy wytwórcy i handlowcy zazwyczaj posługiwali się gotowymi kliszami artystycznymi. Niektórzy miewali ambicje, aby własnym reklamom nadawać odrębny indywidualny wyraz. Dlatego wśród lubelskich reklam interesującego nas okresu znajdziemy zarówno dobrze znane motywy i rozwiązania, jak również projekty, do realizacji których miejscowi przedsiębiorcy angażowali uznanych artystów – na przykład fotografika Edwarda Hartwiga oraz malarkę Aleksandrę Wachniewską.
Andrzej Frejlich