01-07-2016 - 31-08-2016
Archiwum wystaw

“MIĘDZY SZTUKĄ A KOMERCJĄ” 1.07-31.08.2016

Brama Krakowska, lipiec – sierpień 2016

 

Między sztuką a komercją.

Reklama wizualna w Lublinie w dwudziestoleciu międzywojennym.

 

Plakat wystawy Między sztuką a komercją

 

Wystawa czasowa w Bramie Krakowskiej

lipiec-sierpień 2016


Wystawa, operując wybranymi artefaktami, próbuje pokazać reklamę nie tylko jako narzędzie komunikacji stale obecne w krajobrazie miasta, ale też jako środek edukacji artystycznej i estetycznej. Lubelscy wytwórcy i handlowcy zazwyczaj posługiwali się gotowymi kliszami artystycznymi. Niektórzy miewali ambicje, aby własnym reklamom nadawać odrębny indywidualny wyraz. Dlatego wśród lubelskich reklam interesującego nas okresu znajdziemy zarówno dobrze znane motywy i rozwiązania, jak również projekty, do realizacji których miejscowi przedsiębiorcy angażowali uznanych artystów – na przykład fotografika Edwarda Hartwiga oraz malarkę Aleksandrę Wachniewską.

Andrzej Frejlich

 

 

Fundusze Europejskie - Logotyp
Rzeczpospolita Polska - Logotyp
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego - Logotyp
Unia Europejska - Logotyp